MUKADIMAH

Saya peminat madu dan suka makan madu malah menjual madu.

Saya menjual madu lebah sidir dari pergunungan Yaman (عسل السدر الجبلي) secara kecil-kecilan. Tekstur rasa madu sidir dengan madu lainnya seperti tualang dan kelulut berbeza. Atas lidah masing-masing ada yang lebih suka madu tualang, sidir dan sebaliknya. Madu Manuka saya belum berpeluang merasainya.

Namun bila menjual madu ni pasaran dia tetap ada. Dia stabil jarang-jarang melonjak naik, walau slow tetap ada permintaan daripada pengguna tetap.



Angan Mat Jenin


Angan-angan saya ialah memiliki kiosk menjual madu. Disitu saya ingin jual madu sidir, kelulut, tualang, manuka, propolis dan pelbagai produk berasaskan madu seperti ubat gigi, sabun, syampo dan barang kecantikan.

Baju bercorak sarang lebah dan souvenir bertemakan lebah juga laku keras kalau dijual.

Buku ilmiah berkaitan lebah, buku masakan berasaskan madu juga menarik perhatian peminat madu.

Harga Madu di Pasaran



  1. Madu Sidir 500 gram RM150 - RM250
  2. Madu Sumur
  3. Madu Tualang 1kg RM100 - RM120